.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برخورد با مديران دو يا سه شغله

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت:‌‌ مديران و كارمندان دو يا سه شغله به قانون معرفي مي‌شوند‌.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در حاشيه سفر خود به گيلان با اشاره به برخورد جدي سازمان بازرسي در مبارزه با فساد اداره‌ها و دستگاه‌ها افزود: سازمان بازرسي همواره در حال بررسي و ارزيابي نظارت فعاليت دستگاه‌هاي اجرايي است و آنجا كه هنوز به مرز جرم نرسيده باشند، هشدار مي‌دهيم.
وي درباره برخورد با مديران دو شغله اظهار داشت: مديران و كارمندان دو يا سه شغله به قانون معرفي شده و اين موضوع با جديت تعقيب مي‌شود.
پورمحمدي خاطرنشان كرد: با توجه به محدوديت ظرفيت، بايد كار تكراري و موازي نكنيم و به همين منظور از حدود 5/1 سال گذشته شوراي دستگاه نظارتي را فعال كرديم و در گيلان نيز حدود چهار ماه راه‌اندازي شده است.
وي پشتيباني دستگاه قضايي را نقطه قوت دانست و گفت: بخش ديگري از كار ما، استفاده از ظرفيت‌هاي دستگاه‌ها است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور تقويت و توسعه بازرسي و رسيدگي به شكايت‌ها در اين نهاد را از جمله اقدام‌ها ذكر كرد.
پورمحمدي افزود: نهادهاي كارشناسي مانند نظام مهندسي، پزشكي، انجمن‌ها، اصناف، اتاق بازرگاني و ... يك‌سري نظارت روي عملكرد دستگاه‌ها دارند ضمن اينكه خدمات شهري كه بايد روي دستگاه‌هاي ديگر نظارت دهند، حساس هستند.
وي از فعال كردن نظام بازرسي آزاد خبر داد و تصريح كرد: اين نظام در يك نقطه ويژه نظارت مي‌كند و نهاد نظارت افتخاري نيز فعال شده است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه سازمان به دنبال مچ‌گيري در اداره‌ها نيست، اظهار داشت: مي‌خواهيم بستر فساد را از بين ببريم و موارد متعددي داريم كه اين كار را انجام دهيم.
پورمحمدي عزم سازمان در برخورد با تخلف‌ها را جدي خواند و خاطرنشان كرد: به مسئله پارتي‌بازي و تخلف‌ها بايد از دو منظر برخورد شود.
وي ادامه داد: راه حل اين برخورد بايد زيربنايي انجام شود تا امكان چنين تخلف‌هايي را به حداقل برسانيم.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور پيچدگي قوانين را مجراي توليد فساد دانست و تصريح كرد: هر قانوني كه وضع مي‌شود يك راه براي كسي كه مسير انحرافي مي‌رود، باز مي‌كند و بنابراين قانون هر قدر كمتر باشد بهتر است.
به گفته پورمحمدي حجم كم قوانين در كاهش زمينه بروز فساد كمك مي‌كند و اگر عمليات يك دستگاه اداري شفاف باشد و در سامانه قابل رؤيت درج شود، فساد كمتري مي‌شود.
وي شفاف‌سازي در اداره‌ها را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اگر اين شفاف‌سازي در دستگاه‌هاي اداري صورت گيرد به نتيجه مي‌رسيم.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور پاسخگويي مديران به ارباب رجوع را عامل بازدارنده دانست و اظهار داشت: اين عوامل زمينه بروز فساد را به حداقل مي‌رساند.
پورمحمدي تهيه برنامه جامعه در تمام موارد را مهم خواند و افزود: در بسياري از موضوع‌هاي محوري و راهبردي كشور برنامه جامع نداريم و بايد اين برنامه وجود داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: اگر در حوزه‌هاي اجرايي و عملياتي كشور نظارت خوب ايجاد كنيم اين امر منجر به بهبود راندمان و موفقيت دستگاه‌ها مي‌شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور فراگيري نظارت را ضرورت دانست و اظهار داشت: دستگاه‌ها بايد همكاري خوب داشته باشند و اين موضوع توان دستگاه‌هاي نظارتي را افزايش مي‌دهد.
پورمحمدي برخورداري جامعه از ظرفيت نظارت عمومي را مهم خواند و تصريح كرد: در 80 رشته تخصصي كشور كارشناس رسمي داريم كه بايد از ظرفيت آنها در امر نظارت استفاده شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.